Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.12.2010 20:10 - Някой ден ще е... последен...
Автор: andrinamark Категория: Поезия   
Прочетен: 2384 Коментари: 5 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Не за всички на Коледа се случват чудеса... 

 

- Здравей! Отдавна чакам да се срещнем... -
една жена понечи лекичко да се засмее,
с очи по-тъмни и от черни бездни
погледна другата, изправена пред нея.
Приличаха си двете. Тъжно някак,
еднакво гледаха през миглите очите им.
Различен цвят, дори в различен блясък
по раменете тежко падаха косите им,
но рамената им еднакво нежни бяха,
еднакво горда - тяхната осанка,
еднакви - устните, когато се засмяха,
а по лицата им - една и съща сянка.
- Нима ме чакаш? - се усмихна втората.
Без поздрав скри усмивка и приседна.
- Защо си тук? Защо остави хората? -
и някак с укор първата погледна.
- Седни до мен. Виж, няма полунощ...
Отдавна с никого не съм говорила.
Да поговорим малко в тази свята нощ,
докато и небето е над нас отворено...
... А хората... - гласът ъ потрепери. -
До сутринта, ти знаеш, ще празнуват...
Е, може скитник някакъв да ме подири,
когато мраз по вените му затанцува...
... Но хората пък ще са щедри към света
и за безсмъртие поредно ще мечтаят.
Ще търсят Витлеемската звезда
и за пореден път ще припознават Рая...
Как искам да си тръгна, да изчезна.
Умората от тях отдавна ме надви.
Две хиляди години със надежда
очаквам все последните си дни...
- Тежи ти вече всичко!... Но, уви,
не е дошъл часът ти да си тръгнеш.
Тук няма никой, който да те замени,
а и в небето няма как да се завърнеш...
- Така е. Няма. Даже нямам сън,
във който от света да си почина...
От него няма бягство, няма "вън",
и няма накъде да си замина...
От хиляди години съм сред тях,
но тъй и не откриха мойта тайна.
Родих се с първородния им грях...
а още ме наричат спирка крайна.
В сълзата, първата, на Бога се родих,
когато Адът портите отвори,
когато Вечният живот се скри
завинаги във райските простори.
И с тях съм тук - пред техните очи,
защото нося Неговата тайна...
А Бог и силен, плаче със сълзи...
... Дори не съм при тях, да ги наказва.
Но тук не са им нужни... - тя въздъхна. -
ни тази тайна, даже и небесните...
А знаеш ли, когато Той възкръсна,
поисках да остана само в песните,
като лош спомен. И като възмездие...
но не за тях, за другия - от Ада.
Когато в края му изчезна от света им,
това за мен ще е най-светлата награда...
- Разбирам, но светът не е различен
от онзи преди хиляди години,
ако не бе към злото безразличен,
и мен, ти знаеш, нямаше да има.
- Да, зная, но за тях не сме едно,
ти свята си за цялата вселена,
ти носиш винаги за всекиго добро,
а аз съм страшна и... предубедена.
... Как не разбраха толкоз векове,
че всички те еднакви са за мене.
Бил праведник, дете или злодей,
не аз решавам кой от тях да взема.
Дори и как да си отидат от света,
това най-често те сами си го решават...
... Аз не разкъсвам техните тела,
не аз - душите им изпепелявам.
Разбират ли, че аз не стрелям в тях,
че глад не сея по земята плодородна,
че аз не секвам с бомби детски смях
и не убивам рожба първородна...
Не аз заменям мирен ден с война,
омразата им люта не разгарям,
не паля пламъците черни на гнева,
и портите на Ада не разтварям...
Как не разбраха колко гордостта
безсмислена е за последните минути,
как няма смисъл даже от скръбта,
щом воплите на някой са нечути.
... Опитах се да ги направя по-добри,
безсмъртния си дух да съхраняват,
да вярват в светлото на своите души,
безценния живот да уважават.
Опитах се да ги науча на любов,
когато болката сърцето им изгаря,
да се научат да прощават с благослов,
когато този свят в очите им догаря.
Но... както виждаш, не успях!
Не спират и пред мен да се замислят.
Не спират и пред пъкления страх 
сърцето си за обич да очистят.
Не съм виновна. Даже и със мен
светът им си остана безсърдечен.
Не съм от Ада, но пък всеки ден
е този ад за мене безконечен...
По-лошо даже - с мен се оправдават
и че животът бил един... последен...
А колко зло сами си причиняват,
когато земното в живота си преследват.
Не аз съм злото. Злото слезе в тях,
но то безсмъртие на може да получи.
Аз трябва само във последния им час
от тялото душата да разлъча...
Ех, хората!... - присви жената рамене. -
косата ми от тях е снежнобяла...
Рисуват ме в картини без лице,
със черен плащ и скелет, вместо тяло...
И ме боли, когато казват, че съм зла,
че съм бездушна, даже безсърдечна.
- Ти Смърт си...
- Да. И няма смърт добра,
когато земният живот преследва вечност...
- Разбирам те. Но нямам чудеса
единствено за теб, сестрице бедна...
Аз... ще се върна в свойте небеса,
но някой ден ще сляза... за последно!... 

Нощ коледна е, празнична - земята.
В небето ангелите коледно припяват,
отварят горе портите на небесата,
звездите някак си по-светло засияват.
А на земята, там под северния вятър,
обляна в синкавото Северното сияние,
една самотница размисля над съдбата си
и над човешкото в човешкото страдание,
и за сестра си - другата сълза,
изпратена като звезда преди сина Му,
да сочи пътя, в който всеки към дома
ще се завръща, не повярвал на смъртта Му...





Тагове:   не,   чудеса,   за,


Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mimayordanova - Много силно.
25.12.2010 00:42
... Опитах се да ги направя по-добри,
безсмъртния си дух да съхраняват,
да вярват в светлото на своите души,
безценния живот да уважават.
Опитах се да ги науча на любов,
когато болката сърцето им изгаря,
да се научат да прощават с благослов,
когато този свят в очите им догаря.
Но... както виждаш, не успях!
цитирай
2. kapito - Какво си надраскала! Супер! ...
25.12.2010 08:50
Какво си надраскала!
Супер!
Просто оставам безмълвна ... и безкрайно впечатлена!
Сърдечна прегръдка!
цитирай
3. yotovava - помълчах си, боецо!
26.12.2010 09:40
...
Валя
цитирай
4. injir - Гениално, , надраскано, , . :) Ху...
28.12.2010 22:07
Гениално ,,надраскано,,. :) Хубави празници за теб!
цитирай
5. andrinamark - Привет, момичета!
29.12.2010 22:09
Благодаря за прочита! :)
Аз съм се захванала с едни други дела и за тук хич нямам време, но се надявам да се появи мъничко :))

Весело посрещане на новата година ви желая!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: andrinamark
Категория: Лични дневници
Прочетен: 153719
Постинги: 45
Коментари: 508
Гласове: 911
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930